Με συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις για την πόλη.
Αμέσως μετά θα αρχίσει η διαδικασία αναμόρφωσης του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Θεσσαλονίκης.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Στις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης κολλάει η νέα επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, που θα καθορίσει την προοπτική ανάπτυξης και οργάνωσης της πόλης σύμφωνα με τα στρατηγικά σχέδια που εκπονούν τα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος.
Η ολοκλήρωση των δημοτικών εκλογών και η ανάδειξη νέων αρχών θεωρούνται καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη της διαδικασίας που ξεκίνησε από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ), ώστε να πάρει την τελική μορφή του το Ρυθμιστικό Σχέδιο. Ο λόγος είναι ότι οι νέοι αιρετοί των καλλικράτειων δήμων θα κληθούν να συμμετάσχουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους στη δημόσια διαβούλευση που θα ακολουθήσει τις μελέτες των επιστημόνων του ΟΡΘ. “Δεν μπορούμε να κλείσουμε το θέμα το Ρυθμιστικού αν δεν έχουμε τις απόψεις των νέων δήμων και των νέων αιρετών προσώπων στην περιφέρεια”, δήλωσε στη “ΜτΚ” ο πρόεδρος του ΟΡΘ Πάνος Σταθακόπουλος, αρχιτέκτονας-πολεοδόμος.
Στη Θεσσαλονίκη ισχύσει ακόμη το σχέδιο του 1985, το οποίο έχει ξεπεραστεί. Πριν από δύο χρόνια έγινε επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και ακολούθησε διαβούλευση, η οποία όμως “αφορούσε μόνο ως προς τα όριά του, ενώ στην ουσία δεν έγινε διαβούλευση”, όπως υποστηρίζει ο κ. Σταθακόπουλος. Η επικαιροποίηση έμεινε αδρανής και η νέα διοίκηση του ΟΡΘ καλείται τώρα να κάνει επιπλέον τροποποιήσεις και να συμπεριλάβει και να εναρμονίσει στον σχεδιασμό προβλέψεις των νέων στρατηγικών σχεδίων των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος που δεν εμπεριέχονται.
Το ανενεργό επικαιροποιημένο Ρυθμιστικό έχει διευρυμένα γεωγραφικά όρια και περιλαμβάνει ολόκληρους τους νομούς Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής και τμήματα των νομών Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας. Στους ειδικότερους στόχους του περιλαμβάνεται η ενθάρρυνση της αποκέντρωσης του πληθυσμού από το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης στους οικισμούς της περιαστικής ζώνης και προς τους κοντινούς δήμους. Το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης προβλέπεται ως κατεξοχήν αστικός χώρος, με ειδικότερους στόχους την ανάσχεση της εξάπλωσης του αστικού ιστού, την πολυκεντρική δομή, τον έλεγχο των χρήσεων γης και των πυκνοτήτων, την ανασυγκρότηση της γειτονιάς, καθώς και την αναβάθμιση και αποσυμφόρηση της κεντρικής περιοχής της Θεσσαλονίκης, με έμφαση στη διατήρηση και ανάδειξη του ιστορικού της χαρακτήρα. Οι βασικές αυτές κατευθύνσεις αναμένεται να διατηρηθούν και στη νέα επικαιροποίηση.
Την Τετάρτη παρουσιάζεται το νέο σχέδιο δράσης
Η αναμόρφωση του Ρυθμιστικού θα δώσει νέες κατευθύνσεις και θα εναρμονιστεί με το σχέδιο δράσης “Θεσσαλονίκη 2012”, το οποίο θα παρουσιάσει στη Θεσσαλονίκη την ερχόμενη Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη (φωτ.). Το σχέδιο “Θεσσαλονίκη 2012” περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις για την πόλη μέχρι το 2012, οπότε συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της. Οι παρεμβάσεις εστιάζουν στο παραλιακό μέτωπο, στη δημιουργία δικτύων πρασίνου και σε αναπλάσεις περιοχών. Το σχέδιο αυτό θα δώσει το στίγμα προς ποια κατεύθυνση θα αναπτυχθεί η πόλη και πώς θα οργανωθεί. Αμέσως μετά την παρουσίαση του σχεδίου θα αρχίσει η διαδικασία αναμόρφωσης του Ρυθμιστικού Σχεδίου, που θα είναι ο κορμός όλων των στοιχείων του “Θεσσαλονίκη 2012”. Η διαβούλευση θα ακολουθήσει τις δημοτικές εκλογές, ώστε στις αρχές του 2011 να μπορεί να ενεργοποιηθεί το Ρυθμιστικό και να αρχίσουν οι παρεμβάσεις.
Σημαντικό στίγμα του “Θεσσαλονίκη 2012” είναι η ανάπτυξη του θαλάσσιου μετώπου της πόλης και του Θερμαϊκού κόλπου και η ένταξή τους στην καθημερινότητα των πολιτών. Μία από τις δράσεις θα είναι η δρομολόγηση θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ενώ στις παρεμβάσεις περιλαμβάνονται αναπλάσεις ευαίσθητων περιοχών του παραλιακού μετώπου από τις εκβολές του Γαλλικού ποταμού έως την Αγία Τριάδα. Η κατασκευή μίνι υποθαλάσσιας αρτηρίας και η πεζοδρόμηση της παραλιακής λεωφόρου Νίκης συμπεριλαμβάνονται στον σχεδιασμό.
Στην κεντρική περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος προβλέπονται πεζοδρομήσεις οδών με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και διαδρόμους διέλευσης πεζών και ποδηλάτων. Στο ευρύτερο συγκρότημα το σχέδιο “Θεσσαλονίκη 2012” προβλέπει ανάπλαση των αξόνων Αγίας Σοφίας, Επταπυργίου στο δήμο Συκεών και πρώην Στρεμπενιώτη στη Νεάπολη. Επίσης, θα αναπλαστεί ο σημερινός χώρος της ΔΕΘ μετά τη μετεγκατάστασή της στη Σίνδο, ενώ στη Δυτική Θεσσαλονίκη, που θα υποδεχτεί τον εκθεσιακό φορέα, θα γίνει χωροταξικός και πολεοδομικός ανασχεδιασμός.
Τα στοιχεία του “Θεσσαλονίκη 2012” μαζί με τις προβλέψεις του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ) που εκπονήθηκε από το υπουργείο Υποδομών θα αποκτήσουν μια διαλλακτική σχέση μέσα στο Ρυθμιστικό Σχέδιο, ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν απρόσκοπτα. Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των προβλέψεων του ΣΣΥΜ είναι τα έργα υποθαλάσσιων αρτηριών, η ζεύξη του Θερμαϊκού κόλπου, η εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης, η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής και των οδικών κόμβων και οι συνδέσεις των οδικών αρτηριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Περιμένω τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας !